چگونه از طریق تولید محتوا با گوگل ارتباط برقرار کنیم؟
نوشته شده توسط : علیرضا نیاکی

امروزه گوگل با به کارگیری هوش مصنوعی در سیستم کاری خود، وب سایت ها را مورد بررسی قرارمیدهد، که تولید محتوا هرسایت (محتوای متنی، ویدیوی و گرافیکی)، یک بخش مهم برای گوگل می‌باشد در واقع این محتواست که پلی برای ارتباط با گوگل می‌شود.  مثلا اگر شما در وب سایت خود محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید و این عمل را در دستور کار خود قرار داده و به صورت مداوم انجام دهید، گوگل را بیشتر به سمت خود می‌کشید و در مدت زمان کوتاهی شاهد این خواهید بود که در صفحه اول گوگل قرار دارید. و این یعنی همان بازاریابی محتوایی که امروزه در دستور کار حرفه ای ها قرار گرفته است.

گوگل چه نوع تولید محتوایی را می پسندد؟

محتوا کپی نباشد:

محتوای که تولید می‌کنید نباید از وب سایت های دیگر کپی برداری شده باشد بلکه باید به صورت منحصر به فرد باشد. این نوع محتوا نه تنها گوگل را به سمت سایت شما نمی‌کشاند بلکه مخاطب را هم به سوی سایت شما جذب نمی‌کند. محتوای تولید شده باید به صورت شفاف اطلاع رسانی و ذهن کاربر را روشن کند.

استفاده مناسب از کلمات کلید

تعداد کلمات کلیدی هر مقاله متفاوت است و نمی‌شود عدد ثابتی برای آن در نظر گرفت اما پراکندگی این کلمات در محتوای متنی بسیار مهم است و نباید در یک پاراگراف یا ابتدا یا اخر متن فقط ار آن استفاده کرد.چگالی کلمه کلیدی در محتوای متنی یکی از مهمترین نکته‌هاست.

رعایت نکات نگارشی:

در تولید محتوا باید نکات نگارشی را رعایت کرده همچنین محتوا باید روان و ساده باشد، به صورتی که مخاطب  با خواندن آن لذت ببرد. هدف شما از تولید محتوا باید درک بهتر خوانند و بالا رفتن علم و دانش او باشد.

در نظر گرفتن هدف تولید محتوا

تولید محتوا باید هدفمند باشد. برای مثال اگر درباره فروش یک خانه تولید محتوا می کنیم. باید تمام نکات و امکاناتی که در انتخاب یک خانه خوب وجود دارد را به مخاطب یادآوری کنیم، تا به مخاطب این اطمینان را بدهد، که انتخاب او کاملا هوشمندانه و بر اساس اطلاعات کاملی بوده است.


 اهمیت تولید محتوا

با بروز رسانی وب سایت ها، رقابت بین وب سایت های بزرگ و کوچک برای دیده شدن در موتور جستجو گوگل زیاد شده و ارزش هر وب سایت به محتوای که در آن قرار گرفته است، بستگی دارد و نگاه گوگل به وب سایت شما بر اساس محتوای که تولید کرده اید می باشد. تولید محتوا یکی از مهمترین ستون در سئو سایت ها می باشد. گوگل امروزه اهمیت زیادی برای تولید محتوا قائل می شود.تا جایی که بالاترین رتبه را به بهترین محتوا اختصاص می دهد. رابطه گوگل با محتوا مثل رابطه تلویزیون با برنامه تلویزیونی میباشد، اگر محتوا نباشد، گوگل تصویری ندارد و اگر گوگل نباشد، تولید محتوا به چشم نمیاید


انواع تولید محتوا

با توجه به مطالبی که در بالا خوانید تا حدودی متوجه اهمیت محتوا در گوگل شدید، اما بدانید که محتوا مناسب در زمینه کسب و کار صرفا نوشتن چندتا جمله و کنار هم قرار دادن نیست.

محتوا انواع مختلفی دارد که هرکس متناسب با کسب و کار  خود مخاطب هدف خود از آن استفاده میکند، محتوا تنها به صورت متنی نمی باشد بلکه به صورت صوت، ویدئو، اینفوگرافیک، مطالب آموزشی و ...  می تواند باشد.

محتوای متنی

همانطور که می‌دانید در محتوای متنی کلمات هستند که اندیشه و منظور ما را به مخاطب می‌رسانند پس نباید از اهمیت آن غافل شد بلکه باید جوری برنامه ریزی کرد که این نوع محتوا بتواند به طورت کامل اهداف و تفکرات ما را به مخاطب برساند.

محتوای گرافیکی

در دنیای اینترنتی امروز محتوای گرافیکی طرفداران و مخاطبان همیشگی خود را دارد.محتوای گرافیکی شامل تصویر، اینفوگرافیک‌ ها، ایلاستریشن ها و .. است پس این نوع محتوا را دست کم نگیریدو

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی یکی از پرطرفدارترین انواع محتواست زیرا این خود شما هستید که با ویدیو در حال انتقال تفکرات و نظرات خود به مخاطب هستید و هچنین مخاطب با کمترین سرعت می‌توند با شما آشنا شود و از شما علمی خاص یا تجربه‌ای ناب را بیاموزد.

پاسخ به سوالات رایج کاربران در زمینه تولید محتوا

برخی پرسش های رایج در زمینه ی تولید محتوا و به شکل کلی ارتباط با تولید محتوایی که پل ارتباطی با گوگل باشد همراه با پاسخ آن‌ها در ادامه آورده شده اند:

  • محتوای متنی با چه تعداد کلمه می‌تواند پلی ارتباطی خوبی با گوگل باشد؟

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در سئو سایت شما دارد تعداد کلمات هر مقاله است. تعداد استاندارد کلمات یک مقاله بین 700 تا 2000 کلمه است.اما توجه داشته باشید این‌ها اعدادی حدودی هستند و شما باید موضوع و کلمه کلیدی خود را برای گسترده نویسی درنظر بگیرید.

  • منظور از تولید هدفمند محتوا چیست؟

تولید محتوا باید هدفمند باشد. برای مثال اگر درباره فروش یک خانه تولید محتوا می کنیم. باید تمام نکات و امکاناتی که در انتخاب یک خانه خوب وجود دارد را به مخاطب یادآوری کنیم، تا به مخاطب این اطمینان را بدهد، که انتخاب او کاملا هوشمندانه بوده است.

  • محتوای متنی یا ویدیویی؟

استفاده از محتوای ویدیویی در سایت باعث جذابیت سایت شما می‌شود و حتی ممکن است اطلاعات را بهتر به مخاطب برساند اما هرگز جایگزین محتوای متنی نمی شود پس بهترین گزینه ترکیب محتوای متنی و ویدیویی با یکدیگر است.

  • آیا محتوای کپی در رتبه گوگل سایت ما تاثیر دارد؟

محتوای که تولید می‌کنید نباید از وب سایت های دیگر کپی برداری شده باشد بلکه باید به صورت منحصر به فرد باشد. این نوع محتوا نه تنها گوگل را به سمت سایت شما نمی‌کشاند بلکه مخاطب را هم به سوی سایت شما جذب نمی‌کند.پس در تولید محتوای سایت خود دقت کنید.

 





:: برچسب‌ها: تولید محتوا متنی , تولید محتوا ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: